مقدمه ای بر ضرورت برپایی نمایشگاه بین المللی قهوه

نمایشگاه هاي بین المللی بعنوان یکی از مجاري و کانالهاي معرفی کالاهاي تولید شـده و انتقال تکنولوژي در دنیا از اهمیت خاصـی برخـوردار هـستند توجـه بـه موفقیـت نمایشگاه ها علی الخصوص نمایشگاه هاي تخصصی بین المللی که حدود 95 درصد کـل نمایشگاه ها را در بر می گیرد، می توانـد نقـش بـسیار مـوثري را در فرآینـد توسـعه صادرات غیرنفتی داشته باشد. دستیابی به رشد اقتصادي پایدار و توسعه همـه جانبـه، نیازمنـد پیـروي از الگوهـاي مناسب توسعه اقتصادي می باشد. تجربه کشورها، علی الخصوص شـرق آسـیا، بیـانگر این موضوع است که این کشورها از الگوي توسعه صادرات به نحو درست بهره بـرداري کرده اند تا به رشد اقتصادي بالا و پایدار دست یافته اند. براي کشور ما که اقتصاد آن همـواره بـه لحـاظ کـسب درآمـدهاي ارزي بـه تولیـد و صادرات نفت وابسته بوده است و با توجه به نوسانات قیمت نفت در دو برنامـه گذشـته و میزان ذخایر نفتی و توانایی صدور آن بـراي کـشور، سیاسـت جـایگزینی صـادرات غیرنفتی جهت تامین ارز مورد نیاز کشور یعنی صـنایع داخلـی را تـشویق بـه تولیـد کالاهاي وارداتی و صدور دیگر کالاها به کشورها بیش از هر زمان دیگري مـورد توجـه قرار گرفته است. در این راستا هر آنچه که بتواند به توسعه صـادرات غیرنفتـی کمـک کند میبایست مدنظر سیاستگذاران، برنامه ریزان و فعالان اقتصادي قرار گیرد. یکی از ابزارهاي مهم براي رونق بخشیدن به صـادرات و انجـام فعالیـت مـوثر در تبلیغـات و بازاریابی کالاها و خدمات، نمایشگاه ها می باشـند. بـا توجـه بـه نظـرات کارشناسـان اقتصادي و بازرگانی از موثرترین نمایشگاه ها در توسعه صـادرات غیرنفتـی، برگـزاري نمایشگاه هاي تخصصی (صادراتی) بین المللی است.



نمایشگاه ها ابزارگفتگوهاي چند منظوره است کـه امکـان حـصول و نیـل بـه اهـداف ارتباطی به منظورتوسعه فعالیتها را فراهم می آورد. امروزه کارشناسان و صاحب نظـران عرصه هاي اقتصادي در بررسی و تحلیل موضوع هاي مربوط به توسعه، به ویژه صـادرات غیرنفتی بر این باورند که رونق صادرات در افزایش تولیـد ناخـالص داخلـی، ارزآوري، ایجاد اشتغال و در نهایت رهایی از وابستگی اقتصاد نفت بسیار تاثیرگذار بوده اسـت و می بایست مورد حمایت نیز قرار گیرد. بر این اساس براي نیل به چنین اهـدافی، نبایـد از ابزار کارآمدي چون نمایشگاه هاي بین المللی غفلت ورزید.

امروزه نمایشگاه ها نقش بسیار مهمی را در بازاریابی بین المللی بازي می کننـد، زیـرا امکان مقایسه سریع میان کالاهاي تولید شده را در یک مکان فراهم می سازد. حـضور در نمایشگاه موثرترین وسیله براي ارتباط با بهره بـردار تولیـد و شناسـاندن کالاهـاي تولیدي، صادراتی، خدماتی و یافتن بازارهاي جدید می باشد.

اختتامیه نمایشگاه قهوه ایرانمال

نمایشگاه قهوه ایرانمال در سکوت خبری و تحت تاثیر شوک های خبری چند وقت اخیر بازار قهوه ایران به پایان رسید. این رویداد در سالن نمایشگاهی مجتمع ایرانمال در سه روز تا 11 آذر 1403 با حضور شرکت های ایرانی برگزار شد که در ادامه به تحلیل این نمایشگاه می پردازیم. مسائلی که مطرح می شود نظر شخصی نویسنده و تیم همراه که از تخصص و تجربه بالایی در بازار قهوه برخوردار هستند می باشد. نمایشگاه گردی یک تخصص است و جمع آوری اطلاعات از نمایشگاه های مختلف یک ابزار برای توسعه شغلی و فکری هر تاجر و مدیر کسب و کار است. نمایشگاه محلی است برای آشنایی با محصولات جدید، ابزار جدید،متد ها و روش های نوین و علم روز دنیا.

متاسفانه در ایران چند سالی است که نبود ثبات اقتصادی و جنجال های بازار های جهانی و وجود تحریم های ظالمانه مانع از توسعه شکلی و منطقی صنایع مختلف شده است.

قهوه هم استثنا نیست!!!

قیمت قهوه به بالاترین میزان در ۵۰ سال اخیر رسید

این جمله پر تکرارترین  موضوع بحث شده در نمایشگاه قهوه ایران بود. ویزیتور های شرکت های مطرح با کم حوصلگی پشت کانتر ها نشسته بودند و با انبار های خالی وعده لیست قیمت و همکاری می دادند. وقتی معامله را جدی میدیدند موضوع تایم نمایشگاه را مطرح می کردند و با فرار به جلو جمله معروف بازار یابان را تکرار می کردند << با شما تماس خواهیم گرفت>>

بیش از سه برند مطرح وارد کننده اصلی در این نمایشگاه حضور نداشتند. الباقی غرفه ها سعی در معرفی و باز کردن جای برند خود در بازار را داشتند. وقتی یک کمپانی اصلی در کنار کمپانی های خرد و کسب و کار های کوچک قرار می گیرد عموما توجه به برند اصلی بازار جلب می شود. هزینه های دکور آنچنانی، سر و صدای رسانه ای ولی کم میلی و رقبت در نمایندگان غرفه ها دیده می شد. استقبال کم می تواند ناشی از انتخاب بد مکان نمایشگاه و ساعات بازدید و چینش روز های نمایشگاه باشد. خلاصه کلام نمایشگاه و صنعت نمایشگاهی در ایران به پایان عمر خود رسیده است. تعدادی از غرفه ها سعی بر افزایش اطلاعات عمومی مردم نسبت به قهوه داشتند.

  • افزایش باکتری‌های مفید با مصرف قهوه
  • اهمیت آگاهی از موارد منع مصرف قهوه
  • تاثیر قهوه بر بدن زنان و مردان
  • چه زمانی قهوه بنوشیم؟
  • روش های دم آوری قهوه
  • این افراد ناشتا قهوه نخورند
  • انواع قهوه 
  • انواع دان قهوه 
  • انواع لوازم و تجهیزات قهوه 
  • فال قهوه(ایده جذابی بود که در مورد فال قهوه هم برای اولین بار در مکان های عمومی صحبت می شد)

· دیالوگ های سریال قهوه پدری  و قهوه تلخ مهران مدیری 


 اختتامیه نمایشگاه تخصصی قهوه ایران برگزار شد

قهوه یک نوشیدنی تلخ و داغ است اما اختتامیه نمایشگاه تخصصی قهوه ایران در سایه اخبار تلخ  و سردی بازار قهوه ایران برگزار شد. با کمترین نرخ سود بازدید کننده و کمترین نرخ بازگشت برای شرکت هایی که چند روز یا شاید چند ماه خود را درگیر این رویداد کردند و میلیون ها تومن هزینه های تبلیغاتی برایشان داشت. اما تعداد مشتریان و خروجی نمایشگاه با این هزینه ها قابل مقایسه نبود. در پایان این نمایشگاه یک خبر جذاب هم از رقبای خارجی به دست تحریریه گرنس رسید که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

استارباکس در کره شمالی

استارباکس بزرگترین شرکت عرضه کننده قهوه در مرز دو کره شمالی و جنوبی شعبه زد. شرکت آمریکایی استارباکس چند روز پیش یکی از شعب خود را در یک مرکز رصد مرزی در کره جنوبی افتتاح کرد. مشتریان پس از عبور از یک ایست بازرسی نظامی می‌توانستند با تماشای چشم‌انداز یک روستای کوهستانی آرام در کره شمالی نوشیدنی خود را بنوشند. قهوه یک معجزه تلخ...